
Och hur hittar vi smartare sätt för att nå ut till nya målgrupper?
Key notes

Maja Horst, professor i vetenskapskommunikation, University of Copenhagen
Science Communication – Culture, Identity and Citizenship

Alexander Gerber, professor i vetenskapskommunikation, Rhine-Waal University
The Third Generation of Science Communicators: Fixing the Triple-disconnect between scholarship and practice
Break out sessions
- Forskning och humor under samma tak. Medverkande: Fritte Fritzson, komiker
- Att locka unga till teknikutbildningar med YouTube-stjärnor. Medverkande: Elin Östblom, ungdomskommunikatör vid Teknikföretagen.
- Nå ut brett med forskning genom korta klipp på sociala medier. Medverkande: Uday Printzell, Client Manager på KIT, Peder Bonnier, vd och medgrundare av nyhetstjänsten KIT och Stiftelsen för Strategisk Forskning
Övriga programpunkter
- Eric Jensen, Associate Professor, University of Warwick, Sociology Dept. (Exklusiv förmiddagsworkshop)
- Avslutande panelsamtal: Framtidens forskningskommunikation. Medverkande: Forskaren Emma Frans, komikern Fritte Fritzson, Nyhetstjänsten KIT:s VD Peder Bonnier