Key notes
Imran Khan, Head of Public Engagement på Wellcome Trust
Why should we care about the public?
Karin af Klintberg,
tv-producent
Folkbildning för miljonpublik
Break out sessions
- Battling disinformation. Medverkande: James Pamment, docent och prefekt vid Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet
- När konst möter vetenskap. Medverkande: Mairéad Hurley, Science Gallery, Dublin och Luiza Bengtsson, Max Delbrück Center for Molecular Medicine in the Helmholtz Association, Berlin.
- Politik och påverkan – så lyckas du som opinionsbildare. Medverkande: Frida Berry Eklund, PR-konsult, Westander
Övriga programpunkter
- Paneldiskussion: Varför ska samhället involveras i forskningen? Medverkande: Imran Khan, Head of Public Engagement, the Wellcome Trust, James Pamment, docent och prefekt vid Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet, Anna Dubois, prorektor och vice vd, Chalmers och Sven Stafström, generaldirektör Vetenskapsrådet.
- Kavalkad Hur kan vetenskap kommuniceras för att skapa debatt/påverka rätt personer?
Nyckelpigeförsöket: Lena Söderström, projektledare & kommunikatör, Vetenskap & Allmänhet
Forskarnas galleri: Annsofie Olsson, Bibliotekarie, Malmö universitet
Hållbart mode: Malin Viola Wennberg, kommunikationschef, Mistra Future Fashion